To też my! Signum - Optyk Okulista

Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach
8.00-20.00
Kontakt
32 35 000 35
Katowice ul. Bażantów 6C
Strona główna / O firmie / Pogromcy zdrowotnych mitów

Pogromcy zdrowotnych mitów

MGR ANNA JUST-BIEROŃ, DIETETYK KLINICZNY

2015-11-06

PICIE CZERWONEJ HERBATY PRZYSPIESZA UTRATĘ WAGI. FAKT

Czerwona herbata pomaga w spalaniu tłuszczy, ale tylko tych, które w danej chwili spożywamy, więc trzeba ją pić w określony sposób, tzn. 3-6 filiżanek dziennie tuż po zjedzeniu posiłku. Zatem czerwona herbata przyspiesza utratę wagi, ale tylko w przypadku równoległego stosowania odpowiedniej diety. Samo picie czerwonej herbaty na pewno nie sprawi, że schudniemy.

PODCZAS INTENSYWNEGO WYSIŁKU NALEŻY UZUPEŁNIAĆ PŁYNY NAPOJAMI IZOTONICZNYMI, A NIE WODĄ. FAKT/MIT

Jeśli wysiłek trwa godzinę i ma nam posłużyć do utraty wagi, to mimo wszystko polecałabym picie wody, ewentualnie wody z dodatkiem soli. Co innego w przypadku, dłuższego wysiłku bardziej obciążającego organizm - wtedy jak najbardziej uzasadnione jest spożywanie napojów izotonicznych.

ABY SZYBKO SCHUDNĄĆ NAJLEPIEJ BIEGAĆ I PŁYWAĆ WCZEŚNIE RANO NA CZCZO. FAKT/MIT

Rzeczywiście rano spalamy szybciej tkankę tłuszczową, ale po nocy nie mamy energii, więc wysiłek trwa krócej. Złotym środkiem mogłoby być wypicie przed treningiem połowy szklanki soku, co doda nam energii i pomoże wydłużyć trening. Z kolei po treningu (do 30 minut po wysiłku) najlepiej zjeść śniadanie i uzupełnić w ten sposób glikogen.

SKŁONNOŚĆ DO TYCIA JEST DZIEDZICZNA. FAKT/MIT

Teorie są różne,specjaliści wciąż się o to spierają ale ja osobiście uważam, że większy problem leży gdzie indziej. Moja praktyka pokazuje, że gorsze są złe nawyki żywieniowe przekazywane z pokolenia na pokolenie.

SCHUDNĘ, JEŚLI NIE BĘDĘ NIC JEŚĆ PO GODZ. 18. MIT

Wystarczy, że nie będziemy jeść na 3 godziny przed snem, a po 18 ograniczymy spożycie węglowodanów.

PICIE WODY POMAGA W ODCHUDZANIU. FAKT

Picie wody wspomaga odchudzanie: przyspiesza metabolizm i wypłukuje z organizmu toksyny, które powodują zaleganie tłuszczów.

NALEŻY OGRANICZAĆ SPOŻYCIE TŁUSZCZU BO TO ON JEST ODPOWIEDZIALNY ZA TYCIE. MIT

Należy ograniczać spożycie tłuszczów zwierzęcych, które odpowiadają za wysoki poziom cholesterolu. Powinniśmy za to spożywać tłuszcze roślinne, ponieważ bez nich organizm nie będzie przyswajał witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. 

GLUTEN SPRAWIA, ŻE TYJEMY, DLATEGO NALEŻY ELIMINOWAĆ GO Z JADŁOSPISU. MIT

Sam gluten składa się z białek i nie powoduje tycia, jednak osoby na diecie bezglutenowej faktycznie chudną. Jednakże przyczyna leży gdzie indziej. Eliminując gluten z diety ograniczamy spożycie np produktów pszennych, białej mąki oraz innych produktów zawierających ogromne ilości węglowodanów i dzięki temu chudniemy.

DZIECI NIE POWINNY BYĆ WEGETARIANAMI LUB WEGANAMI, BO MOŻE TO WPŁYNĄĆ NEGATYWNIE NA ICH ROZWÓJ. MIT

Dobrze prowadzona dieta wegetariańska lub wegańska nie prowadzi do żadnych niedoborów i nie wpływa negatywnie na rozwój dzieci.

wszystkie
Redagował: Bartek Wnuk 2015-11-06 17:18:40
Drukuj zapisz jako pdf strona główna Odwiedziny: 10161